Tuesday, August 19, 2008

今日一早, 就得到左個壞消息. 恩師因為心臟病發而過生.

得知呢過消息之後,我成個心都係道蟻住蟻住咁.

恩師(胡劍球)係我地中華文化既傳奇人物. 佢生前成日話,如果我地吾保留中華文化,它將會永遠咁消失.

佢將佢生前所有既希望同埋精神都擺曬係個樂隊(樂韻樂隊)度,希望D後生仔女可以將呢D文化保留. 並且為樂隊開左幾場音樂會, 讓粵曲係我國再鎮江威! 佢可以話係對我地馬來西亞既中華文化作出好大既貢獻了.

還記得去上堂過陣, 每次一到門口既時候, 就會聽到師父响道拉小提琴既啦. 佢D琴聲仲每次都很憂愁, 總係令人覺得佢心事重重咁. 佢九歲就已經開始玩樂器, 一玩就玩了五十幾年. 佢可以話係精通各種樂器,而且對粵曲有相當深入既了解.

當初我誤打誤撞既去左師父道, 得師父欣賞而入左樂隊. 只可惜我無辦法達成師父既心願...

但都總算係一場緣分, 俾我跟到個咁德高望重既師父. 呢個亦係我既榮幸.

希望樂韻既兒女們會不負所望, 將粵曲一代轉一代,發揚光大!

師父既離開, 係我地華人既損失. 希望佢既口碑同精神會永遠流傳世上,造福後人.

更希望佢能夠得到安息.

一日為師,終生為父.

師父, 永別了!

愛徒,

晉鳴

6 comments:

jermenn said...

what is jin cry o? =.="

jermenn said...

lolz! your translation is funny wei!

Anonymous said...

good work jan
a good google or yahoo translator ha!

im sorrry for your lost jermenn

but seriously....was he the one that taught you and dickwai

with all due respect... i deemed that you didnt really enjoy much


but anyway...
i dont tend to get how you feel so.. dont be offended

pill

jermenn said...

Jan, this is about someone i just attended to his funeral. I don't really need translation.

Fu, thanks for your concern.

No matter i did or did not enjoyed chinese opera, it's nothing to deal with the relationship between me and him.

I might be hypocrite to u, but i just wan to write something about someone i want to remember him and miss him. You don't have to worry whether i am truly miss him and feel upset for a person that i used to contacted few months ago and now he's sleeping in the coffin or i am writing this just to fulfill a blogger responsible to blog something in a fixed period.

Anonymous said...

so he is the sifu you always been talking about? or someone else?

jermenn said...

i think it is very obvious and clear. did mentioned everything i know about him. Included his name. Yes, he is.